Şantaj Suçu ve Cezası; kanunlarımızda kişilerin hür iradeye sahip olmaları ve yasalara uygun şekilde özgürlüklerini sürdürmesi yer almaktadır. Bu durumda şantaj gibi durumların da cezaları oldukça ağırdır. Kişiyi özgürlüğünden alı koyacak, ruh sağlığını etkileyecek, şeref ve haysiyetine zarar verecek her türlü tehdit bir şantaj suçu olarak ele alınır. 5.000 tl ile başlayan cezası ve yine hapis cezası da mevcuttur.  Kişinin hür iradesine zarar veren ve toplum önünde kişileri küçük duruma düşürecek olan şantaj davalarına bakacak olan avukat seçimi mutlaka en iyi şekilde yapılmalıdır. Şantaj suçu giderek yaygın bir hale gelmiştir. Pek çok kişi tehdit ve şantajlardan korkup, çekindiği için kendini doğru ifade edemez. Tüm bu durumlar için yasalar en ince ayrıntısına kadar düzenlenmiş ve kişilerin şantaja karşı korunmaları sağlanmıştır.

Şantaj Suçu Ve Cezası Mahkemesi Ne Kadar Sürer?

Şantaj Suçu Ve Cezası için açılan mahkemenin süresi değişebiliyor. Bu nedenle mahkemenin en kısa süre içinde olumlu bir şekilde sonuçlanmasını istiyorsanız kesinlikle daha önce bu tür davalara bakmış olan bir avukattan destek almanız gerekir. Bu sayede davaların seyri hakkında bilgisi olan avukatlar sayesinde dava daha kısa süre içinde belli bir sonuca ulaşacaktır.

Şantaj Suçu ve Cezası davası için  bir suç duyurusunda bulunmaya da gerek yoktur. Sadece savcılığa verilecek bir dilekçe ile dava başlatılmış olacaktır. Ama dilekçeyi yazarken mutlaka sizi en iyi şekilde ifade edecek bir dilekçe  hazırlamanız gerekir. Bu dilekçe doğrudan şantaja uğramış kişi ya da kişiler tarafından hazırlanabileceği gibi üçüncü kişiler tarafından da oluşturulabilir.  Yani tehdit ve baskı altında kalan kişilerin yakınları da suç duyurusunda bulunabilmektedir. Şantaj davaları konusunda merak edilen bir diğer konu ise zaman aşımı konusudur. Diğer tüm dava çeşitlerinde olduğu gibi bu davalar için de belli bir süre sonra zaman aşımı meydana gelir. Şantaj davalarındaki zaman aşımı ise 8 yıl olarak belirlenmiştir. 8 yıl boyunca her hangi bir sonuca ulaşmayan dava artık kapatılmaktadır.